Během letních prázdnin budou na naší škole úřední hodiny každé pondělí od 9 do 11 hodin.

Do pohádkové říše čaroděje Archibalda I. jsme se s dětmi 2. tříd vypravily ve středu 6. 6. na školní výlet. Navštívily jsme pohádkové sklepení a hradní půdu plnou skřítků a pohádkových postav s rozmanitými a často i úsměvnými jmény. Zajímavou atrakcí byla i čarodějná bestyjola plná zvířat chovaných místními čarodějnicemi. Počasí nám přálo a celý výlet jsme si všichni užili v příjemné atmosféře.

R. Trachtová, L. Horáková

Odpoledne 23. května jsme se s rodiči a žáky 2. tříd opět sešli při společném tvoření. Začátek nám zpříjemnily děti navštěvující kroužek hry na flétnu zahráním několika lidových písní.
Dílna byla tentokrát zaměřena na práci s textilem. V příjemné tvořivé atmosféře jsme šili bílé kočičky z filcu, které si všichni s úsměvem odnášeli domů.
Děkujeme za příjemné společné odpoledne.

L. Horáková, R. Trachtová

     

Tak se jmenoval projekt, s nímž se 2. třídy účastnily výstavy Dospělí dětem na Ostrově v Havlíčkově Brodě. Při výrobě kašírovaných nástěnných hodin s rozmanitými jarními motivy si děti vyzkoušely nejen rozličné výtvarné techniky, ale i vzájemnou spolupráci. Jako odměnu každý obdržel vstupenku na divadelní pohádku.

L. Horáková, R. Trachtová

Žáci 9. ročníku koncem školního roku spoustu věcí označují slovem poslední – poslední písemka, poslední zkoušení a také poslední výlet.

9. A měla poslední výlet 29. 5. do Prahy. Vymyšlené jsme měli všechno perfektně – odjezd, výstava Mumie světa, Laser game, rozchod, samozřejmě vše zamluvené na určitou hodinu. Ale člověk míní a ten, kdo skočí pod vlak, všechno změní.

Po příchodu na nádraží jsme zjistili, že vlaky vůbec nejezdí. Co teď? Děti to vyřešily jednoduše: počkáme, až přijede nějaký vlak. Mezitím se utábořily na nástupišti, začaly svačit a já žhavit telefon. Můžeme absolvovat náš program i s časovým posunem? Po vysvětlení situace nám naštěstí všude vyšli vstříc a my jsme náš poslední výlet úspěšně zvládli.

                                                                                                                                                      Eva Hrubá

Školní výlet sedmáků se uskutečnil 31. května. Z památek, o kterých jsme se letos učili, jsme poznali Zelenou horu. Adrenalin se nám vylil do krve v Matrix aréně při laser game. A horko bylo po celý den. Plni zážitků jsme se večer vrátili domů.

                                                                                                                 A. Víšková

      

Žáci 8. třídy se zapojili během školního roku v předmětu člověk a svět práce do projektu „Hurá do školy“. Cílem projektu bylo seznámit děti předškolního věku s naší základní školou a usnadnit jim přechod z mateřské školy do 1. třídy. Žáci 8. ročníku postupně připravovali jednotlivá setkání s tímto obsahem:

1. Prohlídka celé budovy školy a společné tvoření.

2. Co budu potřebovat do školy.

3. Názorné ukázky, jak probíhá vyučování.

4. Pravidla ve školní jídelně a seznámení s okolím školy.

Děti z MŠ se hravou formou seznámily s chodem školy a starší žáci si prakticky vyzkoušeli plánování, organizování a komunikaci s mladšími dětmi.

                                                                                                                        J. Šidáková

 

      

5. června žáci osmé třídy vyrazili do Prahy, aby v rámci výuky finanční gramotnosti navštívili Českou národní banku, kde si zopakovali vše důležité o penězích a pokusili se zvednout zlatou cihlu. Součástí exkurze byla také návštěva Neviditelné výstavy, kde si žáci mohli vyzkoušet, jaký je život bez zraku. Celou výstavou je doprovázeli nevidomí lidé a žáci si zkusili, jak se pohybovat ve městě, v lese, po bytě a poznat peníze bez zraku.

I v letošním roce se naše škola zúčastnila matematické soutěže nazvané Pythagoriáda. Úspěšným řešitelem školního kola se v šesté třídě stal Jan Šerák a v sedmé třídě Hana Šidáková. Oba postoupili do okresního kola, které proběhlo 29. května v Havlíčkově Brodě. Ve své kategorii se statečně utkali s dvaceti soupeři a patnácti nelehkými úlohami. Jenda svým výkonem dokonce dosáhl na medailovou pozici a obsadil druhé místo. Oběma odvážným matematikům děkuji za příkladnou reprezentaci školy a blahopřeji k pěknému umístění.

M. Ortová

Celý měsíc květen bylo velmi teplé počasí. Tak jsme si nejvíce užívali sluníčka na školní zahradě. Některé děti hlavně trénovaly hry s míčem – fotbal a vybíjenou. Jiné raději usedly na deku do stínu a zahrály si karty.

Nesmíme také zapomenout, že druhá květnová neděle patřila všem maminkám, pro které děti vyrobily a odnesly si domů přívěsky na klíče v podobě srdíčka a samozřejmě nechybělo ani přáníčko.

V třetím a čtvrtém květnovém týdnu ŠD navštěvovala praktikantka J. K. Pro děti si na každý den připravila mnoho zájmových činností k tématu měsíce – „CO MI ŘEKL SEMAFOR.“

31. 5. pro ŠD nebylo jen obyčejné zakončení měsíce, ale proběhla předčasná oslava dětského dne 🙂 s opékáním buřtíků a zároveň se děti loučily s naší praktikantkou J. K., které namalovaly i spousta krásných obrázků na památku.

                                                                                                                                 R. Lišková, J. Procházková

            

            

Další fotografie si můžete prohlédnout zde a v naší fotogalerii.